2016 január elsejétől új követelményeknek kell megfelelnie számla kibocsátásra használt szoftverekenk

Nyomtatóbarát változatPDF letöltés

Az új előírás szerint a fenti időponttól, minden szoftverrel kibocsátott számlát, egy NAV ellenőrzés során, a vonatkozó rendeletben megadott elektronikus formátumban, az ellenőr rendelkezésére kell bocsátani. A számlázó program felkészítése, ennek a funkciónak az ellátására a fejlesztő cég feladata, de sajnos az előírások maradék nélküli teljesítéséhez szükség van a felhasználók, a programüzemeltetők aktív közreműködésére is.

Mit kell önnek tenni, hogy az adatszolgáltatásra megfelelően felkészített programmal (ION számlázás, ION ERP) a kötelező adat szolgáltatáshoz megfelelő adatokkal töltse fel a szoftverét, így elkerülve a birság kiszabását egy, esetleges hatósági ellenőrzés alakalmával?

Szerencsére nem bonyolult a tennivaló, csak egy kis odafigyelést igényel. Mivel a rendelet pontosan előírja, hogy milyen adatokat, milyen szerkezetben kell tárolni , önnek arra kell odafigyelnie, hogy ne megszokásból adjon meg bizonyos adatokat. Konkrétan itt az ön cégének, és vevőinek cím adatairól van szó. Ezeket a cím adatokat minden esetben, a szoftverben szereplő bontásban adja meg!

A NAV által kiadott állásfoglalás szerint a „Közterület” mezőben nem adható meg összevonva a közterület neve, jellege, a házszám, stb. Egy új partner esetében, nem bonyolult ezt betartani, a szomorú az, hogy az új előírást minden ügyfél esetében alkalmazni kell, így a régebben rögzített címadatokat is át kell dolgozni az új formátumra. Ez adott esetben számottevő többletmunkát tesz szükségessé.